چت جی پی تی

چت جی پی تی


وظیفه ام برای نوشتن یک مقاله درباره روند بازاریابی دیجیتال به دست چت جی پی تی داده شد، در نظر داشتم نیاز به رویکردی تازه برای نمایش تغییراتی که از AI تولید شده است، داشتم.

بنابراین، با رعایت روندهای فعلی، تصمیم گرفتم یک آزمایش A/B از بینش های خودم در مقابل پاسخ های تولید شده توسط چت جی پی تی انجام دهم.

چت جی پی تی
چت جی پی تی

من کنجکاو بودم ببینم چه چیزی توسط چت جی پی تی تولید میشود زمانی که از آن بخواهم “یک مقاله در مورد روند بازاریابی دیجیتال برتر برای سال 1402با سبک بک لینک با ما بنویسید”.

پاسخ های تولید شده توسط چت جی پی تی در زیر با حروف کج نوشته شده اند، و تحلیل و ارزیابی من در متن عادی زیر آمده است.

این پاراگراف اول چت جی پی تی است

“جهان بازاریابی دیجیتال همواره در حال تغییر است و برای شرکت هایی که می خواهند در رقابت پیشرو باشند، بازبودن با جدیدترین روندها بسیار مهم است.

در سال 1402، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که در جهان بازاریابی دیجیتال چندین توسعه قابل توجهی ببینیم و من روند برتری را گردآوری کرده ام که قرار است امسال خیلی کلیدی و مهم برای هر کسب و کاری باشد .”

خب، برای یک چت بات، بد نیست. اما این بار دوم بود که پاراگراف اول را نوشته بود.

دفعه قبل، از چت جی پی تی خواسته بودم “یک داستان درباره روند بازاریابی دیجیتال برتر برای سال 1402بنویسد.” و آن پاسخ داده بود:

بازاریابی دیجیتال در  1402 به وسیله  چت جی پی تی

یکبار در سال 1402، جهان بازاریابی دیجیتال با هیجان پرشوری از نوآوری هایی که در حال بروز بود، موجود بود.

با ظهور فناوری های جدید و تغییر رفتار مصرف کنندگان به سرعت، شرکت ها مشتاق بودند تا جلوی رقابت را بگیرند و آخرین روندهای بازاریابی را اعمال کنند.”

در آن زمان به یاد آوردم که چت جی پی تی حساس به دقت بیان ورودی است.

خواسته از چت جیبی تی

بنابراین، هنگامی که از “داستان” خواستم، چیزی را تولید کرد که میتوانستم به همکاران خود بگویم. اما، هنگامی که از “مقاله” خواستم، چیزی را تولید کرد که می‌توانستم به ویراستاران خود ارسال کنم.

ابتدا فکر کردم که من دارم چت بات را آموزش می دهم.

سپس فهمیدم که چت جی پی تی در حال آموزش من است.

در نهایت، من به این نتیجه رسیدم که این مدل برای گفتگو بهینه شده است – و در دومین تلاشم دقیقاً آنچه را که دنبالش بودم دریافت کردم.

این اصلاً بد نیست… برای یک مدلی که معمولاً حدس میزند که کاربر منظورش چه چیزی است.

اما بخش سخت‌تر آزمون A/B من هنوز باقی مانده بود.

در ادامه، اولین روند بازاریابی دیجیتالی که چت جی پی تی به پاسخ به سؤال من تولید کرد، به شرح زیر است:

هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی

“هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در حال تغییر رویه عملیات کسب و کار ها هستند و همچنین در حال انقلاب در رویکرد ما به بازاریابی دیجیتالی هستند.

با بهره گیری از این فناوری ها، کسب و کارها میتوانند تجارب شخصی شده را به مشتریان خود ارائه دهند و وظایف را به صورت خودکاری انجام داده، زمان بازاریابان را برای تمرکز بر روی راهکارهای استراتژیک بیشتر کنند.”

تنظیم کمپین

شرکت Automated Insights با استفاده از گزارش های Google Analytics، متوجه شدند که در آخر هفته ها فعالیت داوطلبان و جذب توجه مخاطبان کمی کاهش پیدا می کند، بنابراین کمپین های رسانه اجتماعی خود را که باعث جذب ترافیک به وب سایت آنها می شد، تنظیم کردند.

این شرکت توانسته است زمان گزارش دهی خود را 50 درصد کاهش داده و به دلیل آن، کارکنان محدودشان را آزاد کرده و به بالابردن تأثیرات خود در جامعه و گسترش به شهرهای جدید می پردازند.

بهینه‌سازی جستجوی صوتی

“با ظهور دستیارهای صوتی مانند Alexa از Amazon و Google Home، جستجوی صوتی به شدت محبوب میشود.

برای اطمینان از اینکه محصولات و خدمات خود را هنگام جستجوی مصرف کنندگان با استفاده از صدای خود در بالای نتایج نمایش میدهند، کسب‌وکارها محتوای خود را بهینه سازی می‌کنند.

من هنوز هم متعجب بودم که ChatGPT بهینه‌سازی جستجوی صوتی را به عنوان یکی از مهمترین روندهای بازاریابی دیجیتال انتخاب کرده است. این موضوع من را به خواندن چند مقاله جدید در این زمینه ترغیب کرد، از جمله :

راهنمای بهینه سازی جستجوی صوتی برای بازاریابان شرکتی: «33 درصد افراد در ایران از جستجوی صوتی استفاده میکنند.

بهره گیری از جستجوی صوتی چت جی پی تی

راهنمایی هایی برای بهره گیری از قدرت بهینه سازی جستجوی صوتی : تا سال 1404، ۸ میلیارد دستیار صوتی در سراسر جهان استفاده خواهند شد.

جستجوی صوتی چیست و چگونه کار می‌کند؟ : اگر کسب‌وکار شما به بهینه‌سازی جستجوی صوتی توجه نمیکند، ممکن است فروش را از دست بدهد.

پس از خواندن درباره جستجوی صوتی، ChatGPT کاملاً درست بود. و استفاده از چت بات به من کمک کرد تا از آینده پیش بینی شده آگاه شوم.

بنابراین، حتی اگر ChatGPT «گاهی اوقات اطلاعات نادرستی تولید می‌کند»، می‌توانم بگویم که این یکی از آن مواقع نیست

بله، به نظر می‌رسد ChatGPT در این مورد کاملا درست عمل کرده است و پیش بینی های دقیقی در مورد میزان استفاده از جستجوی صوتی در آینده دارد. به عنوان یک چت بات، ChatGPT باعث شد که شما بتوانید از چند جهت به این موضوع نگاه کنید و به دنبال راهکارهای بهینه سازی جستجوی صوتی برای کسب و کار خود باشید.

محتوای تعاملی، مانند آزمون ها، نظرسنجی ها و بازی ها، به عنوان یک روش برای برقراری ارتباط با مشتریان و کسب بینش های ارزشمند در مورد جمعیت هدف، به شدت در حال گسترش است. با ارائه یک تجربه بیشتر از نوع تعاملی، شرکت ها میتوانند روابط قویتری با مصرف کنندگان برقرار کنند و یک تجربه برند قابل یادآوری تر ایجاد کنند.

محتوای تعاملی

محتوای تعاملی مانند آزمون ها، نظرسنجی ها و بازی ها به عنوان یک روش برای جذب مخاطبان و کسب اطلاعات ارزشمند درباره مخاطبانشان، برای کسب و کارها به شکل روزافزون پرطرفدار شده است.

با ارائه تجربه‌ای تعاملی، کسب و کارها می توانند رابطه قوی تری با مخاطبان خود برقرار کنند و تجربه برندی به یادمان ماندنی تری را برای آنها ایجاد کنند

انتخاب ChatGPT چت جی پی تی از این روند مرا به شگفتی کشاند.

پس برای پاسخ دادن به این سوال، نیاز به یک آزمایش چند متغیره درون این A/B تست دارم تا تعیین کنم که آیا چت بات یک روندی را کشف کرده که باید در سال ۲۰۲۳ بر روی آن تمرکز کنیم یا نه.

در پایان، اجازه دهید با اشتراک گذاری پاراگراف پایانی پاسخ اول ChatGPT به من که در آن از طرف من درخواست شده بود “یک داستان درباره ۱۰ روند بازاریابی دیجیتال برتر برای سال ۲۰۲۳ بنویسید، این مقاله را به پایان برسانم

در انتها

دنیای بازاریابی دیجیتال در حال تحول به سرعت بود و کسب و کارها این روندهای جدید را برای پیشگیری از رقابت و برآورده کردن نیازهای تغییر کرده مصرف کنندگان پذیرفته بودند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید