بک لینک و رپورتاژ دو رکن اساسی سئو خارجی هستند که برای موفقیت وبسایت در اینترنت نباید از آن ها چشم پوشی کرد.بک لینک نوعی پیوند است که کاربران را از یک دامنه (سایت مبدا لینک) به یک دامنه و سایت دیگر(سایت مقصد لینک) منتقل کند.رپورتاژ نیز نوعی متن تبلیغاتیست که به معرفی یک کسب و کار یا محصول با استفاده از مطلبی اطلاعاتی می پردازد.

بک لینک ها توسط کاربران برای افزایش رتبه و جلب توجه موتورهای جست و جو مورد استفاده قرار میگیرند در حالی که از رپورتاژ معمولا برای جلب توجه کاربران و افزایش مشتریان استفاده می شود ، بنابراین می توان گفت که بک لینک و رپورتاژ دو ستون اصلی موفقیت هر کسب و کاری در اینترنت هستند و خواهند بود.

بک لینک و رپورتاژ از این نظر به هم مرتبط هستند که می توان در داخل محتوای رپورتاژ بک لینک ایجاد کرد تا کارکرد آن را افزایش داد.

ایجاد بک لینک و رپورتاژ آگهی نیازمند دانش کافی در مورد نحوه عملکرد این دو در موتورهای جست و جو و چگونگی ایجاد بهترین شکل آن ها برای دستیابی به نتیجه ی مورد انتظار است.در رپورتاژ آگهی نویسنده باید به اصول نوشتن و ایجاد این متن تبلیغاتی مسلط باشد و در مورد بک لینک ها نیز شخصی که می خواهد فرایند لینک بیلدینگ یک سایت را انجام دهد لازم است تا بک لینک های با کیفیت و بی کیفیت و معیارهایی که کیفیت و قدرت بک لینک ها را مشخص می کنند را شناخته و بدرستی از آن ها استفاده کند.

نمونه بک لینک از سایت ها و وبلاگ ها – نمونه بک لینک از رپورتاژ اگهی

نمونه بک لینک

بک لینک ها انوع مختلفی دارند ، از بک لینک وبلاگی گرفته تا بک لینک سایدبار و غیره ،برای هر یک از این بک لینک ها باید به اصول خاصی توجه کرد ، معیارهای مشترکی نیز وجود دارد که باید در هنگام ساخت بک لینک در نظر گرفت ، بخشی از مهم ترین این معیارها عبارتند از :

انکرتکست بک لینک : متن لنگر بک لینک یا انکرتکست متنی است که لینک را میزبانی می کند ، مانند این عبارت : “خرید بک لینک قوی” که با کلیک بر روی آن به صفحه دیگری منتقل می شوید.در اینجا انکرتکست ما عبارت خرید بک لینک قوی است، متن لنگر بسیار مهم است ، زیرا کاربر می داند که با کلیک بر روی آن به چه صفحه ای با چه موضوعی مراجعه می کند.

برای موتورهای جست و جو نیز این متن مهم است ، چون اولا متن لنگر به بهود تجربه کاربری کمک می کند و دوما گوگل متوجه ارتباط بین دو صفحه از طریق این عبارت و عبارات مجاور متن لنگر می شود و این موضوع می تواند سبب افزایش اقتدار سایت مقصد بک لینک شود.خود متن لنگر انواع مختلفی دارد که می تواند آدرس ساده سایت مانند www.site.com باشد که لینک روی آن سوار می شود ، می تواند عباراتی مانند اینجا را کلیک کنید باشد و یا می تواند به صورت نام برند یا شرکت ایجاد شود،اما بهترین متن لنگر متنیست که شامل کلمه کلیدی اصلی وبسایت دریافت کننده بک لینک باشد.

در این زمینه همانطور که گفته شد کلمات مجحاور بک لینک نیز بسیار مهم هستند که مرتبط با موضوع اشند ، در صورتی که انکرتکست کلمه کلیدی در میان یک متن نارمطوب یا با زبانی دیگر ایجاد شود نه تنها بک لینک ارزشی نخواهد داشت بلکه می تواند سایت را با مشکل مواجه کند.

نمونه بک لینک سایدبار

بک لینک های سایدبار جزو بک لینک های پر استفاده ار فضای اینترنت هستند ، بک لینک سایدبار زمانیست که یک وبسایت در قسمت سایدبار خود بک لینک یک سایت دیگر را با انکرتکست کلمه کلیدی اصلی آن سایت قرار می دهد.لینک های سایدبار نسبت به بک لینک های دیگر قیمت ارزان تری دارند، تنها نکته منفی این بک لینک ها آنست که اغلب موقتی هستند و باید به صورت دوره ای آن ها را تمدید کنید(در صورت خرید)

در تصویر زیر نمونه بک لینک سایدبار را مشاهده می کنید :

نمونه بک لینک سایدبار

نمونه بک لینک محتوا

بک لینک محتوا با بیشترین تاثیرگذاری روی کاربران و موتورهای جست و جو جزو بهترین بک لینک ها شناخته می شود.در این نوع بک لینک ، پیوند در اول،اواسط یا آخر مطلب قرار میگیرد و متن لنگر لینک نیز معمولا کلمه یا عبارات کلیدی مرتبط با سایت دریافت کننده ی لینک هستند.گوگل توجه زیادی به بک لینک های محتوایی دارد زیرا این نوع لینک ها را بک لینک های طبیعی می داند که می توانند برای کاربران مفید باشند.

از نمونه بک لینک محتوایی می توان از وبسایت ویکی پدیا نام برد.

نمونه بک لینک محتوا

نمونه بک لینک وبلاگی

بک لینک وبلاگی از جنس بک لینک محتواییست با این تفاوت که مطلب حاوی لینک به جای یک وبسایت در وبلاگ قرار میگیرد ، بک لینک وبلاگی هزینه های کمتر ، تاثیر گذاری خوب ، عدم محدودیت وبلاگ های داخلی و خارجی برای ساخت بک لینک و موارد دیگر ، جزو بک لینک های محبوب و پر استفاده به شمار می آیند که استفاده از ان ها کمک زیادی به افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد کرد.

با این حال لینک وبلاگی در مقایسه با لینک سایدبار و بک لینک محتوایی سایت قدرت کمتری به وبسایت مقصد بک لینک منتقل خواهد کرد ، زیرا معمولا وبلاگ ها دارای قدرت محدودی هستند و از آنجایی که لینک های بسیاری در آن ها ساخته می شود ، توانایی افزایش قابل توجه قدرت سایت دریافت کننده لینک را ندارند.از بک لینک وبلاگی معمولا برای ایندکس و نمایه سازی سریعتر صفحات وبسایت و یا تبلیغات استفاده می شود.

برای ساخت این نوع بک لینک تنها کافیست در وبلاگ های موجود در اینترنت که گزینه ساخت وبلاگ برای کاربران را ارائه می دهند عضو شده و در این وبلاگ ها با انتشار مطالب مرتبط با وبسایت خود ، به دامنه خود لینک ایجاد کنید.برای ساخت وبلاگ ، وبلاگ های داخلی باید در اولویت باشند.

نمونه بک لینک کامنتی

در بک لینک کامنتی ، لینک در قسمت نظرات یک سایت قرار میگیرد.بک لینک های کامنتی اکثرا از نوع نوفالو هستند ، یعنی صفحه ی پشت لینک توسط موتورهای جست و جو مورد بررسی قرار نمیگیرد و این نوع بک لینک معمولا برای طبیعی جلوه دادن نمایه بک لینک و افزایش ترافیک سایت مورد استفاده قرار میگیرد.

برای ساخت بک لینک کامنتی محدودیتی وجود ندارد و می توانید در دامنه های داخلی و خارجی در قسمت نظرات ، لینک خود را با نظری مرتبط با مطلبی که در سایت وجود دارد قرار دهید ، استفاده از لینک تنها سبب اسپم شناخته شدن نظر خواهد شد و به این ترتیب لینک وبسایت شما منتشر نخواهد شد.بنابراین حتما در دو یا سه عبارت نظر خود را در مورد مطلب موجود در صفحه بیان کنید و سپس در انتها بک لینک وبسایت خود را قرار دهید.

نمونه بک لینک پروفایلی

بک لینک پروفایلی ، لینک هایی هستند که در قسمت پروفایل شبکه های اجتماعی ، پلتفرم های مختلف ،انجمن ها و موارد مرتبط قرار میگیرد.لینک پروفایلی تاثیر بسیار زیادی در قدرت و اعتبار یک وبسایت خواهد داشت و هر کسب و کار اینترنتی ، ساخت این نوع لینک را باید در برنامه خود داشته باشد.در تصویر زیر نوعی بک لینک پروفایلی را مشاهده می کنید :

نمونه بک لینک پروفایلی

در بک لینک های پروفایلی معمولا نمی توان از انکرتکست استفاده کرد و باید مستقیما آدرس وبسایت را قرار داد ، برای این منظور باید یک معرفی اولیه از کسب و کار خود در قسمت bio ایجاد کنید و سپس آدرس وبسایت خود را در کنار این معرفی قرار دهید.لازم به ذکر است که گوگل به لینک های پروفایلی توجه ویژه ای دارد.

نمونه رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد که دو نوع متداول و رایج آن رپورتاژ آگهی تصویری و رپورتاژ آگهی خبری است.ایجاد رپورتاژ آگهی برای هر کسب و کاری که در اینترنت فعالیت دارد ضروریست و این نوع رپورتاژ مخصوص وبسایت ها نیست ، به طوریکه در شبکه های اجتماعی بسیار بیشتر از آن استفاده می شود.

ساختار رپورتاژ آگهی به این صورت است که در آن برتری و مزیت یک کسب و کار ، محصول یا خدمات معرفی می شود و در مطلب رپورتاژ معمولا چند بک لینک مرتبط وجود دارد.در تصویر زیر نمونه ای از رپورتاژ آگهی را مشاهده می کنید :

نمونه رپورتاژ آگهی

نوشته نمونه بک لینک از سایت ها و وبلاگ ها – نمونه بک لینک از رپورتاژ اگهی اولین بار در بهترین بک لینک. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید