در حوزه وسیع بازاریابی دیجیتال، اهمیت بک لینک ها را نمی توان نادیده گرفت. بک لینک به عنوان یک عامل مهم در تعیین رتبه وب سایت در موتورهای جستجو عمل می کند. با این حال، استثناهایی در این زمینه وجود دارد، برخی از سایت ها ممکن است پس از بک لینک سازی و صرف هزینه های بسیار برای خرید بک لینک نیز نتایجه خوبی در حوزه افزایش رتبه سایت نگیرند. در این مطلب به توضیح عوامل مختلفی خواهیم پرداخت که ممکن است علیرغم تلاش‌ های بک‌ لینک‌ سازی از افزایش رتبه وب سایت جلوگیری کنند.

چرا پس از بک لینک سازی سایت هنوز رتبه خوبی ندارد ؟

کیفیت بیش از کمیت: پارادوکس بک لینک

یکی از مشکلات رایج این تصور غلط است که تعداد زیاد بک لینک ها رتبه بالاتر سایت را تضمین می کند. در حقیقت، کیفیت بک لینک ها از اهمیت بالایی برخوردار است. موتورهای جستجو، به ویژه گوگل، برای اولویت دادن به کیفیت بر کمیت لینک تکامل یافته اند. بک لینک های با کیفیت از منابع معتبر و قوی سرچشمه می گیرند و وزن بیشتری در ارزیابی الگوریتمی دارند. بنابراین، ضروری است که اعتبار مقصد بک لینک را قبل از ایجاد بک لینک در آن منبع بررسی کنید.

اگر علارغم ساخت بک لینک های بسیار ، نتایج خوبی کسب نمی کنید ، احتمالا منابعی که از ان ها به سایت خود لینک ایجاد کرده اید کیفیت مناسبی ندارند.

تنوع در منابع بک لینک: یک عنصر کلیدی

یکی دیگر از جنبه هایی که باعث عدم کسب رتبه سایت در صورت بک لینک سازی می شود، می تواند عدم تنوع در منابع بک لینک باشد. ساخت لینک در منابع محدود و از یک یا چند دامنه منحصر به فرد ممکن است برای ارتقا سایت در نتایج جست و جو کافی نباشد. تنوع بخشیدن به منابع بک لینک نه تنها اعتبار را افزایش می دهد، بلکه حضور جامع تری در وب را فراهم می کند و اعتبار سایت را به الگوریتم های موتورهای جستجو نشان می دهد.

همراستایی بک لینک ها با محتوا

محتوای مبدا و مقصد بک لینک باید در حد امکان هماهنگ باشند. بک لینک های نامربوط می توانند به عنوان یک مانع برای قدرت بخشی به دامنه سایت عمل کنند و مانع صعود سایت در گوگل شوند. موتورهای جستجو ارتباط را در اولویت قرار می دهند و بر لزوم همراستایی بک لینک ها با محتوای سایت تاکید می کنند.برای مثال اگر وب سایت شما در حوزه فروش کیف فعالیت می کند و تمام بک لینک های سایت شما در سایت هایی ایجاد شده است که هیچ گونه ارتباطی با محصولات سایت شما ندارند ، طبیعتا نتیجه خوبی کسب نخواهید کرد.

سرعت بک لینک سازی : ایجاد تعادل مناسب

سرعت لینک سازی نیز می تواند بر رتبه سایت تأثیر بگذارد. افزایش ناگهانی بک لینک های یک وب سایت ، به خصوص وب سایت های تازه ایجاد شده ممکن است باعث ایجاد شک و تردید در الگوریتم گوگل شود. دستیابی به تعادل بهینه در سرعت لینک، تضمین رشد تدریجی و ارگانیک بک لینک های سایت، به ایجاد اعتبار در موتورهای جستجو کمک می کند.بهتر است به جای خرید بک لینک انبوه در مدت زمان کم ، یک برنامه زمانی برای ساخت و ایجاد بک لینک ایجاد کنید و به مرور بک لینک های سایت خود را با سرعت یکسان افزایش دهید تا نتایج لینک سازی را در افزایش رتبه وب سایت خود مشاهده کنید.

بسیاری از سایت هایی که از عدم کسب نتایج پس از بک لینک سازی شکایت می کنند ، لینک سازی سایت خود را با سرعت بالایی انجام داده اند ، مثلا اگر در عرض یک هفته صد ها بک لینک به سایت خود ایجاد کنید و سپس در هفته ی بعد هیچ گونه لینکی به سایت شما ایجاد نشود ، قطعا الگوریتم های گوگل سایت شما را به عنوان سایتی شناسایی می کنند که از سئو کلاه سیاه استفاده می کند.

کیفیت متن لنگر بک لینک

متن لنگر لینک چیزی است که اغلب نادیده گرفته می شود، کیفیت انکر تکست بک لینک ها می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه سایت تأثیر بگذارد. متن لنگر عمومی فاقد ویژگی مورد نیاز برای الگوریتم های موتورهای جستجو برای درک زمینه محتوا است. ایجاد متن لنگر که هم توصیفی و هم مرتبط باشد، استراتژی کلی سئو را افزایش می دهد و به موتورهای جستجو کمک می کند تا تمرکز موضوعی سایت را بهتر درک کنند.

پس اگر نتایج خوبی از بک لینک سازی سایت خود کسب نکرده اید ، بررسی کنید که متن لنگر استفاده شده در بک لینک های شما با موضوع کلی سایت شما مطابقت دارد یا خیر.

الگوریتم های همیشه در حال تغییر

الگوریتم های موتورهای جستجو پویا هستند و دائماً اصلاح می شوند. چیزی که زمانی به عنوان یک استراتژی بک لینک موثر عمل می کرد ممکن است منسوخ شود. از این رو، برای وب‌ سایت‌ ها بسیار مهم است که از تغییرات الگوریتمی آگاه باشند و استراتژی‌ های بک‌ لینک خود را بر این اساس تطبیق دهند. عدم تطبیق با الگوریتم های موتور جست و جو می تواند منجر به کاهش کسب نتایج نامناسب با وجود تلاش های زیاد برای بک لینک سازی شود.

میزان رقابت

عاملی که اغلب دست کم گرفته می شود، میزان رقابت بر سر یک جایگاه خاص است. در بخش‌ های بسیار رقابتی، کسب جایگاه مطلوب در رتبه‌ بندی موتورهای جستجو به یک کار بسیار چالش برانگیز تبدیل می‌ شود. وب سایت ها باید تحلیل های کاملی از استراتژی های رقبای خود انجام دهند و فرصت های بهبود و تمایز را شناسایی کنند. مثلا اگر شما بخواهید برای مضوعی که رقابت بر سر آن زیاد نیست رتبه خوبی در گوگل کسب کنید ، بسیار اسان تر از حالتیست که بخواهید برای کلمات پر جست و جو رتبه خوبی در گوگل داشته باشید.پس اگر پس از خرید بک لینک نتایج خوبی کسب نکردید ، احتمال این موضوع نیز مطرح است که رقابت بر سر موضوع سایت شما بسیار بالاست و باید تلاش های بیشتری برای افزایش رتبه سایت داشته باشید.

پیچیدگی های فنی

فراتر از محتوا و پویایی لینک، جنبه های فنی وب سایت شما نیز می تواند به طور قابل توجهی بر رتبه سایت تأثیر بگذارد. موتورهای جستجو از وب سایت هایی با سرعت بارگذاری مطلوب، سازگاری با تلفن همراه و اتصالات HTTPS ایمن برای پیشنهاد به کاربران خود استفاده می کنند. مسائل فنی سئو، مانند زمان بارگذاری کند یا مشکلات بررسی سایت توسط ربات های گوگل، می تواند تاثیر مثبت بک لینک ها را تضعیف کند. بررسی منظم و بهینه سازی جنبه های فنی سایت برای یک استراتژی جامع سئو بسیار مهم است.

دامنه ی بد سابقه

اگر دامنه سایت خود را از شخص دیگری خریداری کردید ، ممکن است سابقه ی آن دامنه در موتورهای جست و جو خوب نباشد.مثلا اگر صاحب قبلی دامنه از روش های سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه سایت استفاده کرده باشد و توسط موتورهای جست و جو جریمه شده باشد ، علارغم بک لینک سازی نیز ، باز به آسانی نتایج خوبی نخواهید گرفت.

پس توصیه می شود سابقه ی دامنه را بررسی کنید.

جمع بندی

به طور کلی برای بهبود رتبه وب‌ سایت پس از بک لینک سازی، لازم است به کیفیت بک لینک‌ ها، ارتباط آنها با محتوای سایت، تولید محتوای با کیفیت، کیفیت و نوع انکرتکست ها ، سابقه ی دامنه،میزان رقابت و سایر پارامترهایی که در این صفحه به آن ها اشاره شد توجه داشته باشید. با وتجه به این نکات، می‌ توانید بررسی کنید که چرا علارغم ایجاد بک لینک ، نتیجه خوبی کسب نمی کنید.

نوشته چرا پس از بک لینک سازی سایت هنوز رتبه خوبی ندارد ؟ اولین بار در بهترین بک لینک. پدیدار شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید